15 Temmuz 2015 Çarşamba

Nokia Kendine Uygun Ortak Arıyor!!!!

Akıllı telefon pazarına tekrar girme planlarını saklamayan Nokia, bunu yapabilmek için öncelikle güvenilir bir iş ortağı bulmak zorunda.

Nokia’nın telefon bölümünü Microsoft’a satmasının ardından, şirketin bir daha aynı sektöre girip girmeyeceği çok tartışılmıştı. Nokia yönetimi bu konuda planları olduğunu saklamıyor. Android işletim sistemli yeni telefonlarla pazara dönmek ve adı çok anılan bir marka haline gelmek istiyorlar.
Tabii bunun için öncelikle 2016 yılının sonunu beklemeleri gerekiyor. Microsoft ile yapılan satış sözleşmesindeki maddeler, Nokia’nın 2016 bitmeden akıllı telefon pazarına geri dönmesini engelliyor. Ancak bunun da ötesinde, şirketin yeniden telefon üretmek ve pazarlamak için büyük, güçlü ve güvenilir bir iş ortağına ihtiyacı olacak.
Nokia yönetimini geçmişte yaptıkları gibi fabrikalar, dağıtım ağları ve benzeri büyük yatırımlarla para kaybetmek istemiyor. Tüm bunları yapabilecek kadar büyük bir iş ortağı ile anlaşıp, ürün tasarım ve geliştirme kısmına dahil olmak istiyorlar. Üretim, dağıtım, pazarlama ve satış işlemlerini de iş ortağına bırakmayı hedefliyorlar.
Nokia halen Foxconn ile bu şekilde çalışıyor. Nokia tarafından tasarlanmış olan Android işletim sistemli N1 tableti Foxconn tarafından üretiliyor, Çin pazarında satılıyor. Şimdi aynı şeyi yeni telefonlar için de tekrarlamak isteyen Nokia’nın kiminle anlaşmaya gideceği ise henüz belli değil. Böyle dünya çapında üretim, satış ve pazarlama yapabilecek bir ortak bulsalar bile, Samsung ve Apple gibi devlerin karşısında nasıl tutunacakları ise ayrı bir sorun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder