Çin’in en büyük markası Alibaba’nın Batı ülkelerine yatırımları sürerken, Amazon’da rakibi üzerinden Çin’e girdi!
Tek oda bir apartman dairesinde kurulan Alibaba, yıllar içinde büyüyerek Çin’in en büyük internet üzerinden alışveriş sitesi haline geldi. Çinli markaların mallarını dünyanın pek çok ülkesine satmalarına imkan tanıyan Alibaba, bugün dünyanın en büyüklerinden biri ve kurucusu da Forbes’in en zenginler listesinde bulunuyor.
Ancak Alibaba operasyonlarını sadece Çin sınırları içinde tutmak istemiyor. Bu sebeple Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde de milyarlarca dolarlık yatırımlarda bulunuyor. Tabii ki bu durum Batılı rakiplerinin canını hayli sıkıyor. Alibaba ekonomik olarak en güçlü rakibi sayılan Amazon’dan bile bir kaç kat daha büyük.
Bu duruma bir çare arayan Amazon’un kurucusu ve sahibi Jeff Bezos, çareyi Çin pazarına giriş yapmakta bulmuş. Tabii Batı kökenli şirketlere özellikle son zamanlarda hayli şüpheyle yaklaşan Çin devletinin ambargosunu aşmak hiç kolay değil. Bezos bu yüzden Çin pazarına ilk girişini rakibi olan Alibaba.com üzerinde bir dükkan açarak yapmayı tercih etmiş!
Alibaba bu durumu kendine pek tehdit olarak görmüyor olsa gerektir ki, Amazon’un gelip dükkan açmasına ses çıkarmamış. Tabii ki Bezos’un Alibaba üzerinden yapabileceği satışın miktarı en azından şimdilik pek o kadar büyük değil. Amazon zaten düşük kâr marjlarıyla çalışıyor ve üstüne bir de Alibaba’ya komisyon vermesi gerekecek.
Ancak zaten Bezos’un amacı da buradan hemen büyük paralar kazanmak değil. Sadece Çinli kullanıcıları Alibaba dışında da online alışveriş seçeneklerinin bulunduğu fikrine alıştırmak istiyor. Böylece zaman geçtikçe Çin pazarına daha fazla sızabileceğini hesap ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder