AMD’nin yeni GPU mimarisi VEGA hakkında şimdiye kadar öğrendiklerimiz.
Son birkaç aydır AMD denince akıllara Zen/Ryzen işlemci ailesi geliyor. AMD’nin yeni nesil işlemci ailesi olan Ryzen, bir süredir spot ışığını kendi üzerinde tutuyordu. Ancak söz konusu oyunculuk ve oyun performansı olduğunda, gözlerin asıl çevrilmesi gereken yer AMD’nin Mayıs 2017’de piyasada olması beklenen yeni GPU mimarisi: Vega.
AMD geçtiğimiz yıl GPU mimarileri için yol haritasını paylaşmıştı. Sırasıyla Polaris, Vega ve Navi olarak planlanan yol haritasında sıra Vega mimarisine geldi. Ana akım oyuncu kitlesini performans ve verimlilik ile hedefleyen Polaris’in ardından Vega ile birlikte AMD, yüksek performans alanında NVIDIA’nın başını ağrıtmayı planlıyor.
AMD henüz Vega GPU’sunun çekirdek sayısını ve saat hızını paylaşmadı. Ancak tahminler yeni mimarinin 4096 çekirdeğe ve 1.5-1.6 GHz’lik bir saat hızına sahip olacağı yönünde. Böyle düşünülmesinin sebebi ise AMD’nin aynı zamanda yeni nesil makine zekası hızlandırıcıları olan Radeon Instinct MI6, MI8, MI25 modellerini tanıtması. MI25 modeli Vega GPU’su kullanıyor ve AMD tarafından sağlanan verilere göre FP16’da 25 TFLOP değerine kadar çıkabiliyor. Bu da Vega ailesinin temel seviyede Fury X’ten %45 daha hızlı olduğunu bize gösteriyor.
TFLOP değerleri AMD’nin üzerinde çalıştığı tek alan değil. AMD aynı zamanda GCN mimarilerinin birkaç önemli kilit elementinde ciddi değişikliklere gitmiş durumda. Bu değişikliklerden biri de, bellek altsisteminin iki yığın içinde 8GB’lık HBM2 bellek tutacak şekilde güncellenmesi. Bu değişiklik bant genişliğinde herhangi bir değişikliğe yol açmıyor zira Vega, dört yığınlı HBM1 belleklere sahip olan Fiji mimarisi gibi 512 GB/s bant genişliğine sahip. Ancak iki yığın kullanımı sayesinde Vega’nın silikon bağlayıcısı, Fiji’ninki kadar büyük olmak zorunda değil ve HBM2 yoğunluğu AMD’nin bellek miktarını iki veya dört katına çıkarabilmesine olanak sağlıyor.
High-Bandwith Cache (HBC)
AMD Vega ile birlikte HBM ve VRAM terimlerini emekli edip High-Bandwith Cache (HBC) terimini kullanmaya başlayacak. HBC’nin yanında, bellek erişimi konusunda çok ciddi bir rol oynayacak olan High-Bandwidth Cache Controller (HBCC) terimi de Vega ile birlikte hayatımıza girecek.
AMD’nin yeni bellek hiyerarşisi olarak tanımladığı HBCC, özünde GPU’nun daha büyük verilerle çalışmasına olanak sağlayacak. AMD, HBCC’nin önemini vurgulamak için Fallout 4 ve Witcher 3’ün VRAM kullanımlarını örnek gösterdi. AMD’nin verilerine göre her iki oyun da, ayırdığından çok daha az bellek kullanıyor.
AMD ayrıca gerçek zamanlı bir ev figürünün Vega GPU kullanılarak 600 GB’lık veri ile çizilmesini sergiledi. Eğer Vega’nın sergilediği performans doğruysa, HBCC kullanan 8 GB’lık bir ekran kartı, 16-24 GB VRAM’e sahip standart ekran kartlarına yakın performans sunabilecek.
Vega ayrıca yeni bir geometrik iletim hattına sahip olacak. AMD, bir çizimde poligon sayısı ile ekranda o anda görüntülenebilen poligonlar arasında çok ciddi bir fark olduğunu belirtti. Bu sorunu çözmek için yeni geometri motoru, AMD’nin önceki mimarilerine kıyasla iki kat daha fazla saat başı ham çıkışa sahip olacak. İşlem biriminin de geliştirilmesi ile birlikte makine öğrenimi uygulamalarında performans artışı elde edilmesi planlanıyor.
AMD son olarak piksel motorunu da geliştirdiğini açıkladı. Yeni çizim akışı tarayıcısı ile son çizimde ekranda görünmeyen pikseller ortadan kaldırılacak. Ayrıca belleğe erişim sayısını azaltmak için tüm render uçları artık aynı zamanda önbellek alıcısı işlevine sahip olacak.
Ham performans verilerine ve verimlilik konusunda atılan adımlara bakacak olursak Vega mimarisinin oldukça etkileyici ürünlerin önünü açabileceğini söyleyebiliriz. Üst seviye ekran kartı yarışında ise Vega’nın performans değerleri, NVIDIA’ya ciddi anlamda rakip olabilecek modellerin ortaya çıkmasına sebep olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder