12 Ocak 2015 Pazartesi

Samsung, Windows Phone’a Dönebilir!!!

Samsung’un mobilde Tizen yerine Windows Phone işletim sistemine dönebileceğine dair söylentiler var.

Samsung tarafından CES 2015 fuarında da açıkça sergilendiği üzere, şirketin 2015 yılında çıkaracağı tüm akıllı televizyonlar Tizen işletim sistemi çalıştıracak. Akıllı televizyon ve kol saatlerinde Tizen işletim sistemini kullanmaya devam eden şirket, aynı kararlılığı cep telefonlarında göstermeyebilir.
Güney Kore’nin en büyük gazetelerinden Korea Times tarafından verilen bir habere göre, Samsung cep telefonlarında Tizen kullanmaya çalışmaktan vazgeçebilir. Tizen’i piyasaya sürebilmek için ihtiyaç duyduğu desteği geliştiricilerden bulamayan şirketin, giriş ve orta seviye telefonlarda Microsoft’un Windows işletim sistemine dönme ihtimali olduğu bildiriliyor.
Microsoft özellikle giriş seviyesi telefonlara çok önem veriyor. Ancak Samsung ve Microsoft arasında eskiye dayanan ve telif ücretleri konusundan kaynaklanan önemli anlaşmazlıklar var. Samsung geçmişte ABD ve Avrupa pazarları için Windows işletim sistemli telefonlar üretmiş, ancak bu anlaşmazlıklar yüzünden devamını getirmemişti. Eğer iki şirket arasında bir anlaşma sağlanabilirse, sonuçlar her iki firma için de gayet kârlı olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder