10 Şubat 2015 Salı

SLI ve CrossFire’da Beklenen Değişim!!!!

AMD yetkilisi Robert Hallock’un açıklamaları SLI ve CrossFire alanında pek çok kullanıcının arzuladığı bu özelliğin müjdecisi olabilir.

Son zamanlarda GPU teknolojisindeki teknolojik geliştirmeler ve güç tasarrufları, çok sayıda kullanıcının SLI ve CrossFire seçeneklerine yönelmesini sağladı. Her geçen gün gelişen bu teknolojilerin uzun yıllardır çektiği VRAM sıkıntısı yakında giderilebilir.
Bilindiği gibi SLI ve CrossFire’da eğer iki tane 4 GB’lık kart kullanırsanız, toplamda yine 4 GB’lık VRAM’e erişiminiz olur. Bu iki sistemin yıllardır sahip olduğu dezavantaj, AMD yetkilisiRobert Hallock‘a göre ortadan kalkmak üzere. Hallock, DirectX 12 ve yeni Mantle ile birlikte VRAM engelinin aşılıp, kullanılan GPU’ların tam anlamıyla ortak çalışacağının sinyallerini verdi.
Attığı tweette Hallock, son 25 yılın PC teknolojisinde SLI ve CrossFire sistemlerdeki ortak VRAM sorununu dile getirdi ve bu sorunun yeni Mantle’da ve Mantle’ı örnek alan diğer API’lerde ortadan kalkacağını duyurdu. DirectX 12’nin temel ortaya çıkış amaçlarından birinin Mantle ile rekabet etmek olduğunu göz önüne alırsak Hallock’un DirectX 12’yi kast ettiğini düşünebiliriz.
Mantle’ın şimdiye kadar GPU’lar üzerinde en açık kontrolü sağlayan API olduğunu da ekleyen Hallock, yeni Mantle ve takipçisi API’lerin split-frame rendering tekniği ile çalışacağını ve bu sayede SLI ve CrossFire sistemlerde GPU başına düşen işlem yükünün azalacağını belirtti. Örneğin çift ekran kartlı bir sistemde ekrandaki görüntü ikiye bölünecek ve her bir GPU, kendi VRAM’ini kullanarak ekranın yarısını render edecek. Bu sayede sistemdeki bütün VRAM etkili bir biçimde kullanılabilecek.
Robert Hallock, her ne kadar bu örnekleri Mantle üzerinden vermiş olsa da, sık sık Mantle takipçisi API’lerden bahsederek DirectX teknolojisine dikkat çekti. DirectX 12’nin henüz geliştirme aşamasında olduğunu ve Microsoft’un bu sefer ciddi anlamda bir atılım yapmak istediğini göz önüne alınca, Mantle için düşünülen bu teknolojileri en son DirectX sürümünde göreceğimizi de varsayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder