23 Temmuz 2015 Perşembe

Apple A9 İşlemcileri Üretilmeye Başlandı!!!!

TSMC tarafından üretilmeye başlanan A9 işlemcileri, şirketin 16 nm seri üretime geçişinin de habercisi.

Apple’ın yeni iPhone 6S ve iPhone 6S Plus akıllı telefonlarında kullanılacak olan A9 işlemcisi, TSMC tarafından üretilmeye başlandı. 16 nm ölçeğinde üretilen bu yeni işlemcinin, öncekilere göre çok daha yüksek performansa ve enerji verimliliğine sahip olması bekleniyor.
A9 işlemcisinin seri üretimine geçilmesi, TSMC için de özel bir anlama sahip. Şirket uzun uğraşlardan sonra 16 nm FinFET üretim tekniklerini en sonundan seri üretim yapabilecek kadar sorunsuz çalıştırmayı başarabilmiş bulunuyor. Yönetim bunun yıl sonundaki mali tabloya doğrudan olumlu yansıyacağını umuyor.
TSMC’nin önümüzdeki yıla yönelik üretim planlarında ise 10 nm ölçeğindeki üretim bantları üzerinde çalışmak ve ilk örnekleri fırından çıkarmak var. Bu ölçekteki seri üretime 2017 yılında başlanması planlanıyor. Yine 2017 yılı içinde ilk 7 nm üretim örneklerinin ortaya konması planlanıyor. Ancak gittikçe küçülen ölçeklerde üretim yapmanın zorlukları, bu planlara ne kadar izin verecek orası belli değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder