25 Aralık 2016 Pazar

Yeni Mobil İşlemciler Gecikebilir!!!

Yeni nesil mobil işlemcilerin üretiminde verimlilik sıkıntıları yaşandığına dair haberler geliyor.

İşlemcilerde üretim mimarisinin küçülmesi, hem daha az enerji tüketilmesi, hem de daha az ısı üretilmesi açısından hayli önemli. Özellikle mobil işlemciler söz konusu olduğunda, tüm şirketlerin daha düşük ölçekli üretim yapmaya önem veriyorlar.
Bu bağlamda 2017 senesi hayli kritik bir dönüm noktası olacak. Çünkü mobil işlemcilerde 10 nm ölçeğinde seri üretime geçilmesi söz konusu. Apple A10X, Qualcomm Snapdragon 835 ve Samsung Exynos 8895 gibi yeni nesil cihazlarda kullanılacak tüm işlemcilerin 10 nm üretilmesi planlanıyor.
Ancak Tayvan basınında çıkan haberlere göre 10 nm üretim sürecinde ciddi sıkıntılar var. Bu ölçekte üretim yapabilen iki firmanın da üretim verimliliği konusunda büyük sıkıntıları olduğu iddia ediliyor. Tayvan kökenli TSMC’nin 10 nm üretim bantlarında bir türlü istenen rakamlara ulaşamadığı haber veriliyor.
10 nm ölçeğinde üretim yapabilen diğer şirket olan Güney Koreli Samsung hakkındaki söylentiler de daha iyi değil. Samsung’un 10 nm üretim rakamlarının TSMC’den de düşük olduğu, bu yüzden de Qualcomm Snapdragon 835 işlemcilerin üretiminde büyük gecikme yaşandığı söyleniyor.
Bu haberlerin doğruluğu hakkında henüz söz konusu şirketlerden herhangi bir açıklama gelmedi. Ancak bunun gerçek olması, 2017 yılında piyasaya çıkması beklenen pek çok yeni nesil telefonun gecikmesine sebep olabilir. Bu gecikmenin zaten durgunluk yaşayan mobil cihazlar pazarında olumlu etkilerinin olmayacağını tahmin etmek zor değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder