Henüz geliştirme aşamasında olan DirectX 12’ye ait Star Swarm testi ve Mantle karşılaştırmasının sonuçları yayınlandı.
DirectX 12’nin son kullanıcıya ulaşmasına henüz uzun bir süre var. Windows 10 ile birlikte çıkacağı söylenen DirectX 12’yi 2015 yılı içerisinde görmeyi umuyoruz. Ancak her ne kadar heyecanlansak da DirectX 12’ye dair test sonuçları bulmak pek kolay değil. Anandtech tarafından yapılan DirectX 12 testleri ise uzun bir aradan sonra DirectX 12’ye dair somut sonuçlar görmemizi sağlıyor.
Star Swarm tech demosu üzerinde gerçekleştirilen testler, bizlere Mantle, DX11 ve henüz yolun başındaki DX12 arasındaki performans ve güç tüketimi farklarını gösteriyor. Karşımıza çıkan testlerden ilki, DirectX 11 ve önceki DX sürümlerinin en büyük eksiği çoklu çekirdek kullanımının ortadan kalkmasını gösteriyor. Hem DX 12 hem AMD Mantle çoklu çekirdek kullanımında büyük birer gelişme sunuyor.
Bir diğer test sonucunda ise popüler ekran kartlarının farklı API’lerde gösterdiği performans farklarını görüyoruz. DirectX 12 her ne kadar bir önceki DX sürümüne göre büyük bir gelişme sağlasa da, uzun süredir geliştirme aşamasında olan ve daha oturmuş bir yazılıma sahip Mantle’ın gerisinde kalıyor. Elbette bu testlerin DirectX 12’nin henüz beta bile sayılamayacak kadar erken bir sürümünde gerçekleştirildiğini de belirtelim.
Ancak ilginç bir şekilde kullanılan çekirdek sayısı dört yerine ikiye düşünce DirectX 12’nin daha fazla performans verdiğini görüyoruz.
Son olarak güç tüketimi konusunda yapılan testler, bizlere artan performansın bedelini gösteriyor. Şu anda en performanslı API olan Mantle, güç tasarrufu konusunda rakibi DirectX 12’ye göre daha da geride. İki API’ye karşı performans karşısında ezilen DirectX 11 ise en az güç tüketen API olarak karşımızda yer alıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder